24 Kasım 2012 Cumartesi

Teknolji Fakülteleri Nedir Ne Değildir

       Öncelikle herkese merhaba. Burada teknoloji fakülteleri hakkında elimden geldiğince birkaç bilgi paylaşmak istedim. Çünkü gördüm ki herkes farklı bir şey söylüyor bu konu hakkında. Ben Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim. Bölümüme genel lise kontenjanından girdim yani meslek lisesi mezunu değilim. Bunu şu yüzden söylüyorum mühendislik fakültelerinde okuyan yada buradan mezun olmuş insanlar teknoloji fakültesi mensuplarını pek sevmiyorlar gördüğüm kadarıyla sebebi de meslek lisesinde sayısal derslerin biraz daha hafif işlenmesi gösteriliyor ki bu konuya sonra değineceğim.Burada tarafsız bir gözle gördüklerimi sizlere aktarmaya çalışacağım.

       Teknoloji fakülteleri bir arz talep sonucu kurulmuştur. Bunu şöyle izah edebilirm. Örneğin ben inşaat mühendisliği öğrencisiyim. Bu yaz şantiye stajımda şunu gördüm. Bir inşaat mühendisi çalışma alanını şantiye olarak seçecekse ilk önce saha mühendisi olmalıdır. Yani direk gidip de şantiye şefi olamaz. Bunu şu yüzden söylüyorum. Bir saha mühendisi yapılan işleri kontrol eder. Bir duvar örülmüşse bu doğru şekilde mi yapılmış bunu denetler. Teknoloji fakültelerinde bu işin uygulamaları da öğretilmekte olduğu için teknoloji fakültesinden yeni mezun olmuş bir mühendis o işin doğru yapılıp yapılmadığını çok rahat bir şekilde görebilir.Çünkü bir dönem boyunca uygulama dersinde duvar örmüştür. Bu çok mu gereklidir? Şöyle söyliyeyim bu bizim malzemeyi tanımamız açısından önemlidir ya da işin nasıl yapıldığını bilmemiz açısından çünkü bunu bizzat kendimiz yapmışısdır doğrusunu yanlışını öğrenmişizdir. Bir duvar ustası bir işi yanlış yaptığında bunu çok rahat bir şekilde görebilir ve bu duruma göre gerekli uyarıyı yapabilirz.

       Kısaca teknoloji fakülteleri işin teorik kısmıyla uygulama kısmını harmanlamıştır. Bu yapılırken de teorik kısımdan asla çalınmamış mühendislik fakültelerinde hangi dersler alınıyorsa aynıları müfredata konmuştur. 4 sene boyunca alınan bu uygulama derslerinin üzerine 72 iş günü staj ve bir dönem boyunca okulun ayarladığı bir şirkette ücretli olarak iş yeri eğitimi de zorunlu kılınmıştır. Yani bu okul direk öğrencisini gerçek hayata hazırlayıp mezun olduktan sonra sürprizlerle karşılaşmasını engellemeyi amaçlamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder